Doorgaans houden mensen met hartfalen hun vochtinname onder controle, om zodoende de kans op vochtophoping te beperken. Maar als u tijdens een reis diarree krijgt, kan uw lichaam meer vocht verliezen dan normaal en bestaat het gevaar dat u uitgedroogd raakt. In dat geval moet u meer vocht dan normaal innemen, aangezien uitdroging de symptomen van hartfalen kan verergeren. Vrij verkrijgbare medicijnen om diarree te stoppen zijn meestal veilig, maar u moet het uw apotheker wel melden dat u hartfalen hebt en vertellen welke medicijnen u elke dag gebruikt. Diarree en overgeven kunnen ook invloed hebben op hoe goed de tabletten voor uw hartfalen worden opgenomen door het lichaam en ze kunnen symptomen verergeren. Als u te veel vocht verliest, moet u mogelijk stoppen met het gebruik van uw medicijnen, zoals diuretica (plastabletten) en vasodilatoren (bloedvatverwijdende middelen). U moet dit bespreken met uw arts.

Terug naar Reizen